مقالات نهال گردو

تفاوت نهال گردو بذری با پیوندی

تفاوت نهال گردو بذری با پیوندی

تفاوت نهال گردو بذری با پیوندی

در این مقاله از وب سایت نهالستان آوا نهال می خواهیم در مورد تفاوت نهال گردو بذری با پیوندی توضیحاتی ارائه دهیم. امروزه ارقام زیادی از نهال گردو در دنیا وجود دارد که هر کدام به نحوی باردهی و عملکرد دارند. از طرفی یکی از پرسودترین و بهترین نهال ها در کشاورزی احداث باغ گردو است. باغات گردو جزو باغاتی هستند که سود بسیار بالایی را به همراه داشته و می توان از آن به عنوان یک سود بلند مدت یاد کرد. اما یکسری از موارد و فاکتورهای بسیار مهم در کاشت نهال گردو وجود دارد که در افزایش باردهی – کیفیت و عملکرد آن موثر است و یکی از مهم ترین آنها خرید نهال گردو است.

نهال گردو پیوندی چیست؟

نهال گردو پیوندی یا نهال گردو پایه پیوندی به ارقامی گفته می شود که کاشت و رشد خود را از طریق پیوند زدن آغاز می کنند. یعنی این ارقام با یکسری تغییرات به وجود آمده اند.این تغییراتی که گفته می شود موجب استقبال بی نظیر نهال گردو شده است. نهال گردو پیوندی میزان باردهی بسیار عالی و یکنواختی دارد و دارای مزایایی است که موجب فروش بسیار بالای آن شده است.

دو نمونه از بهترین نهال گردو پیوندی می توان به ارقام زیر اشاره داشت:

نهال گردو چندلر پیوندی

رقم گردو چندلر خود جزو بهترین ارقام نهال گردو است اما با اصلاحات ژنتیکی که روی این رقم قرار دادند نهال گردو چندلر پیوندی نیز تولید شد و در اختیاز باغداران قرار گرفت. امروزه نهال گردو چندلر پیوندی جزو بهترین و پرفروش ترین نهال گردو است چرا که میزان باردهی و عملکرد آن بی نظیر بوده و دارای بازدهی بسیار خوبی است.

نهال گردو فرنور پیوندی

یکی از ارقام نهال گردو بسیار مقاوم به سرما که از ویژگی و عملکرد خوبی برخوردار است نهال گردو فرنور پیوندی می باشد. این نهال گردو  دارای بازدهی خوبی است و در شرایط اقلیمی سرد پایداری بسیار خوبی دارد.

بعد از اصلاحیاتی که روی این رقم صورت گرفت شاهد باردهی یکنواخت تر و بهتر از نهال گردو شدیم.

نهال گردو بذری چیست؟

نهال گردو پیوندی را در بالا تعریف کردیم به ارقامی گفته‌شد که بعد از اصلاحیاتی که روی آنها صورت گرفت رشد کرده است. پس  می توانید آنها را از نهالستان ها تهیه کنید و بکارید. نهال گردو بذری همانطور که از نامش پیداست نهال های که به واسطه بذر کاشته‌می‌شود و رشد می کنند که به آنها پایه بذری نیز می گویند. یکسری رسیدگی ها دارد تا بذر به خوبی در خاک قرار بگیرد و رشد خوبی را داشته باشد.

تفاوت نهال گردو پیوندی با نهال گردو بذری در چیست؟

  1. نهال گردو پیوندی باردهی یکنواختی دارد اما در نهال بذری اینگونه نیست و ممکن است شاهد گردوهای ریز و درشت باشیم.
  2. میزان رسیدگی و زحمت نهال گردو پیوندی از بذری بیشتر است. نهال گردو پیوندی را به محض اینکه خریداری می کنید آماده کاشت است. اما گردو بذری بایستی در دمای مناسب (27 درجه سانتی گراد) قرار بگیرد طوری که شرایط محیطی نهال  مناسب رشد باشد.
  3. میزان باردهی و عملکرد درخت گردو چندلر ثابت بوده و هر سال شاهد میزان چند تن از هر هکتار بار از نهال گردو پیوندی خواهیم بود. اما رقم بذری اینگونه نیست و در برخی از سالها میزان عملکرد بیشتر و در برخی کمتر است.
  4. ثبات جنسیتی نهال گردو پیوندی جزو بهترین و مهم ترین مزیت ها به حساب می آید. با مشاهده‌های صورت‌گرفته گردو پایه بذری دچار تغییر جنسیتی می شود.
  5.  اگر به دنبال باردهی بالا از نهال خود هستید و می خواهید کیفت بسیار خوبی را از گردوهای خود مشاهده کنید نهال گردو پیوندی که اصلاحات و تغییرات ژنتیکی روی آن صورت‌گرفته‌است را انتخاب کنید.
  6. نهال گردو بذری به رسیدگی بالایی نیاز دارد و میزان باردهی و البته کیفیت آن نسبت به بذری کمتر است.
نهالستان آوا نهال

نهالستان آوا نهال یکی از معتبرترین مراکز تولید و پرورش نهال در ایران است. این مجموعه با داشتن تجربه و دانش فنی مورد نیاز، به تولید نهال‌های مرغوب و با کیفیت از جمله درختان میوه، نهال‌های زینتی، نهال‌های گل و گیاهان دارویی می‌پردازد.

برای خرید ارقام نهال گردو میتوانید کلیک کنید

  • تلفن تماس با کارشناسان فروش : 09143417078
  • تلفن تماس با کارشناسان فروش : 09146517078

امتیاز شماpost

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *