مقالات, مقالات نهال گردو

بهترین گردو در ایران

بهترین گردو در ایران (The best walnut in Iran)

معرفی بهترین گردو در ایران (The best walnut in Iran)

اگر شما به گردو علاقه دارید بایستی معرفی بهترین گردو در ایران (The best walnut in Iran) را برای خرید گردوی مرغوب بشناسید. درخت گردو جزء درختان مقاوم و با دوام است که در صورت رعایت اصول کشت می تواند سود بسیار زیادی را برای کشاورزان به همراه داشته باشد. بهترین نهال گردو، از جنبه های بسیاری مورد استقبال کشاورزان قرار گرفته است و امروزه درصد قابل توجهی از سطح زیر کشت مزارع کشور به کاشت بهترین گردو در ایران، اختصاص دارد.

گردو

گردو ( فارسی دری: چهار مغز، نام علمی: Juglans regia ) یک میوه ی گرد، با دو پوسته، یکی نرم و سبز رنگ که بعد از مدتی خشک شده و از بین خواهد رفت و پوسته دیگر سخت و چوبی است. مغز آن دارای روغن بسیار زیادی بوده و خوراکی است.

گردو، یک میوه مغز دار بسیار با ارزشی است که دارای نمونه های مختلفی هم است. گردو منبع عالی آنتی اکسیدان ‌ها، مواد معدنی، پروتئین، فیبر و ویتامین ‌ها است. کلمه جوز معرب گوچ پارسی میانه همین معنی را می دهد. در بین مواد غذایی گیاهی بذر کتان و مغز گردو بیش ترین میزان اسید چرب امگا 3 را دارند.

اگر درخت گردوی بسیار زیادی وجود داشته باشد علاوه بر تولید گردو می تواند از جهتی دیگر، به صنعت هنر های دستی و مبلمان هم کمک زیادی بکند، به دلیل اینکه چوب درختان گردو در این صنایع مورد استفاده قرار می گیرد و مناطق و قسمت هایی که باغات گردوی بسیار بزرگی دارند (مثل تویسرکان)، رشد بالایی را در زمینه ساخت محصولات چوبی هم تجربه می کنند.

 نهال گردو ژنوتیپ برتر : بهترین گردو در ایران

رویشگاه این نهال در آذربایجان غربی است و به دلیل باردهی زیاد (پس از دومین سال کاشت)، برای مناطق مرتفع نسبت به دریا، یک نژاد بسیار خوب به‌حساب می‌آید.

 نهال گردو تویسرکان : بهترین گردو در ایران

ارتفاع این نهال به حدود 20 متر می‌رسد و در باردهی بسیار بالایی دارد.

 نهال گردو فلسطینی : بهترین گردو در ایران

ارتفاع کم این نهال، برداشت گردوها را آسان کرده‌ است و گزینه‌ی مناسبی برای باغ گردو در مناطق معتدل و سردسیر است.

نهال گردو خوشه‌ای : بهترین گردو در ایران

این نهال، مقاومت بالایی نسبت به سرما دارد و از نظر باردهی هم بسیار خوب ارزیابی می‌شود.

در کنار این انواع، نهال‌هایی مثل گردو کانادایی ارغوان، گردو چندلر پیوندی، گردو فرنور پیوندی و گردو ژنوتیپ تیپ 7 هم از بهترین نژادهای درخت گردو در ایران هستند.

چطور گردوی با کیفیت بخریم؟

هرچه نباشد لقب «طلای سبز» را روی گردو گذاشته‌اند و به‌هرحال قیمت نسبتا گرانی دارد؛ پس بدیهی است که دل‌مان بخواهد بابت پولی که پرداخت می‌کنیم، بهترین گردو در ایران هم نصیب‌مان شود نه اینکه متوجه شویم گردوی نامرغوب را به جای گردوی مرغوب بهمان قالب کرده‎‌اند!

برای مطالعه بیشتر در مورد گردو کلیک کنید: ویکی پدیا

نهالستان آوا نهال

نهالستان آوا نهال یکی از معتبرترین مراکز تولید و پرورش نهال در ایران است. این مجموعه با داشتن تجربه و دانش فنی مورد نیاز، به تولید نهال‌های مرغوب و با کیفیت از جمله درختان میوه، نهال‌های زینتی، نهال‌های گل و گیاهان دارویی می‌پردازد.

یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد نهالستان آوا نهال، دقت و دقت بالای تیم فنی آن است. تیم فنی این مرکز از متخصصینی تشکیل شده است که با استفاده از تجهیزات پیشرفته و روش‌های علمی مدرن، همیشه سعی می‌کنند تا نهال‌های با کیفیت بالا و با دوامی را تولید کنند. از جمله این روش‌ها می‌توان به استفاده از خاک و کودهای مناسب، آبیاری منظم و موقعیت‌های مناسب برای کاشت نهال‌ها اشاره کرد.

  • تلفن تماس با کارشناسان فروش : 09143417078
  • تلفن تماس با کارشناسان فروش : 09146517078
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *