مقالات نهال گردو

خواص گردو بو داده

خواص گردو بو داده

فواید و خواص گردو بو داده

در این مقاله از وب سایت نهالستان آوا نهال می خواهیم در مورد خواص گردو بو داده توضیحاتی ارائه دهیم. بو‌دادن و مزه‌دار‌کردن آجیل ها موجب خوش طعم‌تر‌شدن آنها‌شده و واقعا می توان یک طعم عالی را با خورد‌ن‌گردو چشید. اما خواص گردو بر کسی پوشیده‌نیست. گردو از خشکبارهایی است که خوردن‌آن افزایش سلامتی را به همراه دارد. موجب کاهش فشارخون – کاهش دیابت و افزایش انرژی در بدن می شود.

گردو بو‌داده چه خواصی دارد؟

  • تحقیقات منتشر‌شده در مجله تغذیه بریتانیا نشان می دهد که گردو منبعی سرشار از فلاونوئیدها و اسید فنولیک است. ممکن است هضم گردوی خام برای برخی از افراد راحت نباشد. در این مورد خواص گردو بو داده چندان فرقی با انواع خام آن ندارد.
  • چربی های غیر اشباع امگا 3 موجود در گردو، مهمترین وجه سلامتی آن است که با کاهش کلسترول مضر خون و کنترل فشار خون، تاثیرات چشمگیری در سلامتی قلبی و عروقی افراد می گذارد.
  • حتما وجه تشبیه بین مغز انسان و مغز گردو را شنیده اید، بسیاری از اطبا سنتی مغز گردو را باعث تقویت توانایی های مغزی دانسته اند. جالب است که علم امروز این باور را تایید می کند و گردو را به خاطر داشتن آنتی اکسیدان، اسید چرب امگا 3 و ویتامین E مقوی مغز می دانند. مصرف منظم آن را در قوت حافظه و جلوگیری از بیماریهای نظیر آلزایمر و پارکینسون توصیه می کنند.
  • گردو به خاطر داشتن فیبر زیاد و چربی مفید یکی از مهمترین آبرسان ها و تقویت کننده های طبیعی پوست و مو است و از آن به عنوان جوان کننده یاد می کنند.
  • وجود عناصر مفیدی همچون مس، منگنز، فسفر، پتاسیم و منیزیم، گردو را تبدیل به یکی از مهمترین مغزیجات در تامین انرژی لازم برای زنان باردار و رشد بهتر جنین و جلوگیری از ناهنجاری های مادرزادی نموده است.

آیا بو‌دادن گردو خواص آن را از بین می برد؟

گردو سرشار از ویتامین و خواص بی نظیر است. خوردن‌آن موجب افزایش انرژی و سلامت بدن می شود. اما در برخی از خوراکی ها بو‌دادن گردو ممکن است موجب از بین رفتن خواص آن شود. اما در گردو چنین نیست. میزان پروتئین و چربی اشباع نشده در گردو باقی می ماند.

در بسیاری از مقالات آمده‌است که بو‌دادن گردو چون با حرارت و گرما طرف است ممکن است موجب از بین‌رفتن چربی اشباع‌نشده گردو شود.

آنتی اکسیدان موجود در برخی از آجیل و خشکبارها با گرم شدن آنها ممکن است از بین برود. اما در بررسی های اخیر مشخص‌شده‌است در گردو گرم‌کردن و حرارت‌دادن آن خیلی در از بین‌بردن آنتی اکسیدان و .. موثر نیست.

بهتر است بدانید میزان حرارت و زمان و دمای آن در بو‌دادن گردو بسیار اهمیت دارد.

آیا بو‌دادن و مزه دار‌کردن گردو با روغن مضر نیست؟

بسیاری از افراد می گویند بو‌دادن گردو با روغن موجب افزایش چربی مضر در آن‌شده و در نهایت بیماری ها را به همراه دارد. اما باید بگوییم اینگونه نیست. چون گردو خودش چربی اشباع نشده دارد جایی برای جذب روغن مضر دیگری ندارد. شما می توانید از گردو بو‌دار‌شده با روغن استفاده کنید.

باز هم اگر برخی چربی بالایی دارند می توانند گردو بو‌داده را تنها با ظرف مزه دار کنند و استفاده نمایند.

نهالستان آوا نهال

نهالستان آوا نهال یکی از معتبرترین مراکز تولید و پرورش نهال در ایران است. این مجموعه با داشتن تجربه و دانش فنی مورد نیاز، به تولید نهال‌های مرغوب و با کیفیت از جمله درختان میوه، نهال‌های زینتی، نهال‌های گل و گیاهان دارویی می‌پردازد.

برای خرید ارقام نهال گردو میتوانید کلیک کنید

  • تلفن تماس با کارشناسان فروش : 09143417078
  • تلفن تماس با کارشناسان فروش : 09146517078
امتیاز شماpost

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *