مقالات نهال گردو

تاثیر زمان گلدهی بر زمان برداشت میوه ی گردو

تاثیر زمان گلدهی بر زمان برداشت میوه ی گردو

تاثیر زمان گلدهی بر زمان برداشت میوه ی گردو

در این مقاله از وب سایت نهالستان آوا نهال می خواهیم در مورد تاثیر زمان گلدهی بر زمان برداشت میوه ی گردو توضیحاتی ارائه دهیم.

طول دوره ی بلوغ میوه گردو از زمان گلدهی تا زمان برداشت حدود 90 روز است. قطعا زمان گلدهی می تواند بر زمان برداشت موثر باشد. با توه به شرایط اقلیمی هر منطقه تغییر اندکی در تاریخ دقیق گلدهی ارقام دیر گل و زود گل اتفاق می افتد. اما به طور کلی ارقام زود گل در اواخر اسفند ماه و ارقام دیر گل از نیمه ی دوم فروردین ماه شروع به گلدهی می کنند. چنانچه دوره ی بلوغ 90 روز را نسبت به زمان گلدهی در نظر بگیرید قطعا زمان رسیدن میوه در ارقام زود گل زودتر است. پس ممکن است از اوایل مرداد تا اواسط تابستان با توجه به شرایط آب و هوایی و دمای منطقه رخ دهد.

در مورد ارقام دیر گل هم ممکن است برداشت میوه تا اوایل مهر ماه به واسطه ی تاخیر در زمان گلدهی و دمای معتدل تابستان در مناطق سردسیر و معتدل به تاخیر بیافتد اما با توجه به اینکه این نوع میوه به صورت خشکبار نگهداری می شود نگرانی از زمان برداشت تا زمان به بازار رساندن وجود نداشته و در صورت نگهداری در انبار خشک و خنک می تواند این میوه را برای چند ماه بدون آسیب در انبار نگهداری کرده و در زمان مناسب راهی بازار کنید.

نهالستان آوا نهال

نهالستان آوا نهال یکی از معتبرترین مراکز تولید و پرورش نهال در ایران است. این مجموعه با داشتن تجربه و دانش فنی مورد نیاز، به تولید نهال‌های مرغوب و با کیفیت از جمله درختان میوه، نهال‌های زینتی، نهال‌های گل و گیاهان دارویی می‌پردازد.

برای خرید ارقام نهال گردو میتوانید کلیک کنید

  • تلفن تماس با کارشناسان فروش : 09143417078
  • تلفن تماس با کارشناسان فروش : 09146517078
امتیاز شماpost

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *