مقالات, مقالات نهال انگور

فواید مویز برای بدن

فواید مویز برای بدن (Benefits of raisins for the body)

فواید مویز برای بدن (Benefits of raisins for the body)

در این مقاله از نهالستان آوا نهال به ارائه توضیحاتی در رابطه با فواید مویز برای بدن (Benefits of raisins for the body) خواهیم پرداخت. انواع مختلفی از کشمش وجود دارد که اکثر آنها کشمش‌های طبیعی بی‌دانه و به رنگ قهوه‌ای تیره هستند که حتما خورده‌اید. برای تهیه‌ی کشمش‌های معمولی که در اکثر مغازه‌ها و فروشگاه‌ها می‌بینیم از انگورهای سفید و بی‌دانه استفاده می‌شود. کشمش سبز بسیار رایج است اما ممکن است تا حالا خیلی با کشمش سیاه و یا همان مویز مواجه نشده باشید. مویز انگور سیاه خشک شده است که معمولا از خشک کردن انگور شاهانی تهیه می‌شود و دارای طعم بسیار شیرین و آبداری است. مویز علاوه بر طعم شیرین و بی‌نظیر با خواص و فواید زیادی برای سلامتی همراه است.از جمله خواص مویز می‌توان به کاهش ریزش موها، از بین بردن آلودگی‌های خون، کاهش فشار خون بالا، درمان کم‌خونی و… اشاره کرد.

ارزش غذایی مویز

  • 74.08 گرم کربوهیدرات
  • 67.28 گرم قند
  • 6.8 گرم فیبر غذایی
  • 4.08 گرم پروتئین
  • 86 میلی‌گرم کلسیم
  • 3.26 میلی‌گرم آهن
  • 41 میلی‌گرم منیزیم
  • 0.469 میلی‌گرم منگنز
  • 125 میلی‌گرم فسفر
  • 892 میلی‌گرم پتاسیم
  • 8 میلی‌گرم سدیم
  • 0.66 میلی‌گرم زینک

 تقویت بینایی از فواید مویز برای بدن

مویز اساسا انگور خشک است که حاوی چندین ماده مغذی مانند ویتامین‌ها، مواد معدنی، آنتی‌اکسیدان‌ها، فیتونوترینت‌ها، پلی‌فنول‌ها و چندین فیبر رژیمی‌ ‌دیگر است. همه این مواد باعث می‌شوند که خواص مویز تاثیر زیادی بر سلامت و تندرستی شما داشته باشد.

مویز سرشار از فیتونوترینت‌های پلی‌فنولی‌ست. پلی‌فنو‌ل‌ها آنتی‌اکسیدان‌هایی هستند که به تقویت بینایی کمک می‌کنند. این آنتی‌اکسیدان‌ها اثر رادیکال‌های آزاد را که قدرت بینایی را کم می‌کنند، تخریب عضلانی را افزایش می‌دهند و موجب آب مروارید می‌شوند، کاهش می‌دهند و از چشم‌های شما محافظت می‌کنند. همچنین مویز دارای ویتامین A، بتاکاروتن و A-Carotenoid است که تاثیر آن‌ها بر سلامت چشم بر کسی پوشیده نیست.

تقویت اسپرم از فواید مویز برای بدن

مصرف مویز برای زندگی جنسی شما و بهبود روابط زناشویی‌تان مفید است. کشمش حاوی اسیدآمینه‌ای به نام آرژنین است که به بهبود حرکت اسپرم و درمان ناباروری کمک می‌کند. خواص مویز برای مردان بسیار زیاد است.

قندهای طبیعی فراوان در این ماده غذایی، به آزادسازی انرژی کمک می‌کند و در درمان اختلال نعوظ موثر است. سنتی در هند وجود دارد که به نوعروس و داماد یک لیوان شیر آب‌پز با مویز، کشمش و زعفران داده می‌شود. این سنت یک روش قدیمی‌ست که اثربخشی مویز و کشمش را تایید می‌کند.

برای خرید ارقام نهال انگور کلیک کنید

سلامت پوست از فواید مویز برای بدن

یکی دیگر از خواص معجزه‌آسای مویز، روی پوست است. همان‌طور که گفته شد، مویز سرشار از آنتی‌اکسیدان و به‌طور خاص، آنتی‌اکسیدانی به نام فنول (phenol) است و از این لحاظ نسبت به سایر میوه‌های خشک برتری دارد.

آنتی‌اکسیدان‌ها به جوان‌ماندن سلول‌های پوست و جلوگیری از آسیب سلول‌ها کمک می‌کنند. همچنین مویز حاوی مواد مغذی ارزشمندی مانند ویتامین C، سلنیوم و روی است. این ترکیب مواد مغذی و آنتی‌اکسیدان‌ها بر سلامت پوست تاثیر بسیار زیادی دارند. از طرف دیگر، همان‌طور که گفته شد، مویز خون‌ساز است و به بهبود تولید گلبول‌های قرمز در بدن کمک می‌کند که به نوبه خود پوست را شفاف، براق و مغذی می‌کند.

درمان یبوست از فواید مویز برای بدن

خواص مویز برای کمک به حفظ سلامت دستگاه گوارش بسیار موثر است. کشمش حاوی فیبرهای محلول مفیدی‌ست که به حرکات روده کمک می‌کند و باعث دفع بهتر می‌شود. همچنین به بهبود هضم و دفع منظم کمک می‌کند. مصرف مویز، یبوست و همچنین سایر مشکلات گوارشی مانند درد شکم، سندرم روده تحریک‌پذیر، گاز، نفخ و دیگر مشکلات گوارشی را تسکین می‌دهد.

جلوگیری از ریزش مو از فواید مویز برای بدن

همان آنتی‌اکسیدان‌ها و مواد مغذی که تاثیر فوق‌العاده‌ای روی پوست می‌گذارند، در خواص مویز برای ریزش مو هم بسیار موثر هستند. ویتامین‌های موجود در مویز همراه با آهن، پتاسیم و آنتی‌اکسیدان‌ها عامل سلامت و جلوگیری از ریزش مو محسوب می‌شوند.

یکی از دلایل اصلی ریزش مو در مردان و زنان، کمبود آهن است. آهن باعث بهبود گردش خون در بدن می‌شود و سلول‌های فولیکول مو را تحریک می‌کند که به نوبه خود باعث می‌شوند موها سالم و قوی بمانند.

خواص مویز برای کودکان

مویز یکی از قدیمی‌ترین درمان‌های خانگی برای درمان یبوست در کودکان است. برای بهره‌مندی از این خاصیت مویز، باید یک مشت از آن را یک شب در یک لیوان آب خیس کنید. نوشیدن آب مویز با معده خالی در صبح روز بعد به منظم‌شدن حرکات روده کمک می‌کند.

مویز سرشار از دو ماده معدنی ضروری برای کودکان یعنی منیزیم و پتاسیم است. این مواد معدنی برای خنثی‌کردن اسیدهای موجود در بدن بسیار مفید هستند. مقدار مناسبی آهن در مویز وجود دارد که برای رشد بچه‌ها و تامین انرژی آن‌ها لازم است.

همچنین کربوهیدرات‌های موجود در مویز، کم‌چرب هستند و از چاقی کودکان جلوگیری به عمل می‌آورند. مویز یک جایگزین سالم برای آب‌نبات و شیرینی‌هایی‌ست که کودکان معمولا دوست دارند بخورند.

نهالستان آوا نهال

نهالستان آوا نهال یکی از معتبرترین مراکز تولید و پرورش نهال در ایران است. این مجموعه با داشتن تجربه و دانش فنی مورد نیاز، به تولید نهال‌های مرغوب و با کیفیت از جمله درختان میوه، نهال‌های زینتی، نهال‌های گل و گیاهان دارویی می‌پردازد.

  • تلفن تماس با کارشناسان فروش : 09143417078
  • تلفن تماس با کارشناسان فروش : 09146517078
امتیاز شماpost

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *