مقاالات نهال سیب

نکات مهم خرید نهال سیب

نکته مهم خرید نهال سیب

‌‌‌‌چند نکته مهم برای خرید نهال سیب وجود دارد. به هنگام خرید نهال سیب حتماً از کارشناسان نهالستان جثه و ارتفاع سیب را بپرسید. درختان سیب در اندازه‌های متفاوتی وجود دارند، از درختان سایز کامل‌گرفته تا درختان کوتوله که قد آنها 8 تا 10 فوت است. شما باید اندازه منطقه کاشت خود را ارزیابی کرده تا تعیین کنید کدام نوع سیب بهترین است و به یاد داشته باشید.

چون هدف شما احداث باغ مدرن و کسب درآمد بالا است باید بدانید درختان سیب چقدر بزرگ می‌شوند؟ و در زمین شما چه تعداد نهال سیب کاشته‌می‌شود در واقع درآمد باغ شما به تعداد نهادهایی است که در زمین کاشته شده و در عین حال مزاحم یکدیگر نیستند، با این کار اصل تراکم سازی در باغات سیب حرفه‌ای را رعایت خواهید کرد، به خاطر داشته باشید که درختان سیب دارای سه قسمت هستند:

  • شاخه ها
  •  تنه
  •  سیستم ریشه.

رشد هر کدام از این‌ها باید به گونه‌ای باشد که به یکدیگر صدمه وارد نکنند. درختان سیب پایه کوتاه دارای اندازه کنترل‌شده‌بوده و به روش پیوند تولید می‌شوند. بیشتر درختان کوتوله ارتفاعی بین ۳ تا ۵ متر دارند که باعث می‌شود آنها را در مناظر کوچک قرار‌داده و میوه را به راحتی بچینند. ولی برای مزارع کوچکتر  است درختانی با رشد طولی  یا درختان سیب ستونی را در نظر بگیرید. درختان سیب پایه رویشی طراحی‌شده برای رشد عمودی بدون انشعاب افقی‌بوده و برای فضاهای کوچک کمتر از نیم هکتار عالی هستند.

معرفی میوه ی سیب (Apple)

منشا اصلی درخت سیب در منطقه آسیای مرکزی، به‌ویژه در قسمت‌هایی از ایران و ارمنستان، تعیین شده است. مناطق خاورمیانه نیز شامل منابع اصلی سیب محسوب می‌شوند.امروزه سیب در سراسر دنیا و مناطق مختلف کاشته شده است و جزو میوه های پرطرفدار و پر مصرف درتهیه ی دسر ها، شیرینی ها و آبمیوه ها است. سیب به دلیل خواص شگفت آوری که برای سلامتی دارد مانند بهبود عملکرد گوارش، حفظ سلامت قلب و عروق و همچنین کاهش خطر ابتلا به بیماری های التهابی در پزشکی نیز کاربرد دارد.

نگهداری از باغ سیب

بعد از آشنایی با پایتخت سیب ایران بهتر از شرایط نگهداری از باغ سیب را بدانیم. البته در سایت تخصصی avanahal.com اطلاعات کامل و جامعی در مورد انواع نهال سیب درج‌شده و شما می‌توانید روش‌های گوناگونی برای نگهداری از باغ سیب را مطالعه‌کرده همچنین قیمت نهال سیب را استعلام بگیرید، ما در ادامه چند نکته مهم برای نگهداری و مراقبت از باب سیب ارائه خواهیم داد:

نکته مهم برای نگهداری و مراقبت از باب سیب

  • بهترین خاک برای درختان سیب چیست؟ درختان سیب می‌توانند طیف وسیعی از انواع خاک را تحمل کنند، اما آنها خاکی با زهکشی خوب با اسیدیته بالا را ترجیح می‌دهند، توصیه می‌کنیم قبل از خرید نهال خاک باغ را آماده‌کرده و آنها را در خاک غنی بکارید،
  • کدام کود به صورت عمومی برای درخت سیب مناسب است؟ درخت سیب شما از کود دهی سالانه با فرمول 10-10-10 بیشترین سود را خواهد برد، زمانی که رنگ برگ درختان سیب کمرنگ‌شده و میزان رشد آن در سال کاهش پیدا‌کرده حتماً از کود مناسب استفاده کنید.
  • چقدر باید به درختان سیب آبیاری کرد؟  من به آبیاری نهال سیب تازه کاشته‌شده توجه کنید درختان سیب تازه کاشته‌شده ۴ الی ۵ روز به آبیاری عمیق احتیاج دارند این میزان در سال بعدی به ۷ الی ۱۰ روز کاهش می‌یابد.
  • استفاده از سموم و آفت کش ‌ها: اسپری قارچ کش را روی درختان در حال رشد بمالید. این امر به کاهش احتمال انتشار عفونت در باغ سیب کمک می‌کند یا شاخه‌های مرده، آسیب‌دیده یا بیمار را بردارید. برای استفاده از هرگونه سموم یا آفت کش از متخصصین کمک بخواهید.

کلام آخر

اگر شما هم مشتاق احداث باغ سیب بوده و به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید می‌توانید با مراجعه به سایت نهالستان با کارشناسان در تماس بوده و سوالات خود را بپرسید.

امتیاز شماpost

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *