مقالات نهال به

انواع به و درخت به

انواع به و درخت به

معرفی انواع به و درخت به

در این مقاله از وب سایت نهالستان آوا نهال می خواهیم در مورد انواع به و درخت به توضیحاتی ارائه دهیم. با ما همراه باشید. میوه به نیز مانند بسیاری از انواع میوه، گونه‌های مختلفی دارد؛ از این میان می‌ توان به موارد زیر اشاره کرد؛

انواع به و درخت به

  • به اصفهان؛ شکل بیضی دارد و از انواع پربار است، از سال دوم به بار می‌نشیند و نسبتاً به کم‌آبی و سرما نسبتاً مقاومت دارد.
  • به آذربایجان؛ این نوع نیز از گونه‌های پربار است و طعمی ترش و آبدار دارد. شکل این به، گرد است. برای کاشت در مناطق سردتر مناسب است و مقاومت خوبی در برابر سرما و خشکی دارد.
  • به شاهرود؛ این گونه طعم شیرین‌ تر و کم‌ آب‌ تر دارد و نسبت به گونه‌ های قبلی کوچکتر است.
  • به آناناسی؛ این گونه شکلی کشیده‌تر و رنگ سبز دارد و شبیه به گلابی بوده و خاستگاه آن منطقه بالکان است.
  • درخت به آمریکایی؛ این گونه همانطور که از نامش پیداست خاستگاهش آمریکا بوده و گونه‌ای اصلاح نژاد شده است. شکل گردی داشته و گونه‌ای بسیار پربار است.
  • به لیمو؛ این نوع دارای عطر خاصی است که بسیار معطر بوده و از برگ‌های آن به‌ عنوان دمنوش استفاده می‌شود و امکان پرورش در گلدان را نیز دارد.
  • به ایتالیایی؛ خاستگاه این به ایتالیا بوده، میوه آن درشت، سنگین و پربار است.
  • به قرمز؛ این نوع به با رنگ قرمز خود متمایز است. خاستگاه آن ایتالیا بوده و مقاومت خوبی نسبت به خشکی داشته و صرفه اقتصادی دارد.

خواص میوه به:

میوه به یکی از میوه‌ های قدیمی و باستانی بوده و به خاطر رایحه دلپذیر خود طرفداران بسیاری دارد. البته خواص و فواید زیادی نیز دارد. این میوه دارای آنتی‌اکسیدان‌های کاتچین و اپی‌کاتچین است که نوعی پلی‌فنول به حساب می‌آیند و باعث رفع عفونت، التهاب در بدن شده و خواص ضد باکتریایی و ضد میکروبی قوی دارند.

همچنین خواص میوه به دارای ویتامین‌ها و املاح زیادی است که به علت دارا بودن مقادیر زیاد ویتامین ‌C در کنار آنتی‌اکسیدان‌ها؛ باعث افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن و سلامت قلب و مجاری تنفسی و همچنین پوست شده و به رفع مشکلات دستگاه گوارش و التهابات آن کمک می‌کند. میوه به در کاهش چربی خون، فشار خون و قند خون مؤثر بوده و بدین ترتیب باعث حفظ سلامت قلب و عروق و کبد می‌شود.

کلام آخر در رابطه با کاشت درخت به:

میوه به از دیرباز مورد توجه بوده و علاوه‌بر خواص درمانی خود، به دلیل طعم و رایحه دلپذیرش مورد توجه و استفاده در آشپزی، شیرینی‌پزی و تهیه مربا و دسر بوده است. این میوه که بومی‌کشورمان، ایران است، گزینه مناسبی برای کاشت در کشور ما بوده و طرفداران زیادی دارد.

نهالستان آوا نهال

نهالستان آوا نهال یکی از معتبرترین مراکز تولید و پرورش نهال در ایران است. این مجموعه با داشتن تجربه و دانش فنی مورد نیاز، به تولید نهال‌های مرغوب و با کیفیت از جمله درختان میوه، نهال‌های زینتی، نهال‌های گل و گیاهان دارویی می‌پردازد.

برای خرید ارقام نهال گردو میتوانید کلیک کنید

  • تلفن تماس با کارشناسان فروش : 09143417078
  • تلفن تماس با کارشناسان فروش : 09146517078

امتیاز شماpost

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *