مقالات نهال بادام

بهترین زمان هرس درخت بادام

بهترین زمان هرس درخت بادام (The best time to prune an almond tree)

بهترین زمان هرس درخت بادام (The best time to prune an almond tree)

آیا میدانید بهترین زمان هرس درخت بادام (The best time to prune an almond tree) چه زمانی است؟ با نهالستان آوا نهال همراه باشید.

هرس اصلی درخت بادام یا هرس خشک

هرس اصلی درخت بادام یا هرس خشک یا هرس سیاه نیز نامیده میشود. بهترین موقع هرس اصلی درخت بادام در دوره خواب بیولوژیکی درخت است. زمانیکه درخت در خواب است شیره ی نباتی در آوندها جریان ندارد و زمانیکه شاخه را جدا میکنیم از محل قطع شدن، شیره خارج نمیشود. در این زمان برگ نیز روی درخت وجود ندارد و ساده تر میتوان شاخه و زاویه مناسب را انتخاب کرد.
شاخه هایی که مریض هستند یا باردهی خوبی ندارند نیز در این زمان بهتر شناسایی میشوند. انجام هرس در فصل هرس درخت بادام راحتتر انجام میشود و کمترین خسارت به درخت وارد میشود. نیاز سرمایی درخت بادام کمتر از سایر ارقام است به همین دلیل با تامین نیاز سرمایی و گرم شدن هوا درخت از خواب بیدار شده و شروع به فعالیت کند.
بنابراین شرایط اقلیمی و طول دوره ی سرمای زمستانی نیز یکی از عوامل تاثیرگذار در زمان هرس درختان است.
با توجه به شرایط اقلیمی منطقه ی خودتان باید اقدام به هرس درختان بادام کنید. هرس درختان بادام را زودتر از سایر درختان آغاز کنید. بهترین زمان هرس درخت بادام بعد از ریزش طبیعی برگ درختان تا قبل از باز شدن جوانه های گل درختان بادام است. معمولا این زمان با ماه آذر تا اواخر بهمن مصادف است.

هرس سبز درخت بادام یا هرس تابستانه

هرس سبز درخت بادام یا هرس تابستانه در دوره رشد فعال درخت در طول فصل بهار و تابستان انجام میشود. البته این هرس در درختان بادام چندان رایج نیست. اما در طول فصل بهار یا تابستان میتوان ترک های اضافی که مانع عبور نور خورشید به سایر شاخه ها میشوند را از آن جدا کرد. همچنین میتوان پاجوش و تنه جوش ها را برای جلوگیری از هدر رفتن انرژی و مواد غذایی در درخت از آن جدا کرد.
تنک کردن میوه های اضافه و یا بریدن شاخه و برگ های درخت برای جلوگیری از خشکی و کم آبی درخت انجام میشود. همچنین هرس پوسته ی درخت که آن را وادار به باردهی میکند نیز جزو هرس سبز درخت به حساب میاید.

نهالستان آوا نهال

نهالستان آوا نهال یکی از معتبرترین مراکز تولید و پرورش نهال در ایران است. این مجموعه با داشتن تجربه و دانش فنی مورد نیاز، به تولید نهال‌های مرغوب و با کیفیت از جمله درختان میوه، نهال‌های زینتی، نهال‌های گل و گیاهان دارویی می‌پردازد.

  • تلفن تماس با کارشناسان فروش : 09143417078
  • تلفن تماس با کارشناسان فروش : 09146517078
امتیاز شماpost

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *