مقالات گردو

دلایل محبوبیت نهال گردو اسرائیلی

دلایل محبوبیت نهال گردو اسرائیلی

آیا می دانید دلایل اصلی محبوبیت نهال گردو اسرائیلی چیست؟ ما در این مقاله توخواهیم گفت چرا از گردو اسرائیلی بیشترین استقبال  می شود. همان طور که می دانید نهال گردوهای زیادی برای کاشت وجود دارد اما برخی از باغداران برای کاشت رقم اسرائیلی را انتخاب می کنند.

ویژگی های بارز نهال گردو اسرائیلی  از دلایل محبوبیت نهال گردو اسرائیلی

  • برای آب و هوای معتدل مناسب است و حتی در مناطق سردسیر نیز می تواند بخوبی رشد کند و بازدهی بالایی را نشان بدهد. این یک دغدغه بزرگ برای کشاورزان می باشد که بتوانند نهال گردویی مقاوم به سرما و گرما را انتخاب کنند.
  • این رقم از دسته ارقام تجاری به حساب می آیند که بسیار بصرفه و اقتصادی می باشند. اگر بستر مناسبی از شرایط برای این نهال فراهم شود می تواند بخوبی رشد کند و بازدهی خوبی را از خود نشان بدهد.
  • یکی دیگر از وِیژگی های ناب این رقم نهال گردو زودبازده بودن آن می باشد. می تواند از سال دوم به بار بنشیند و از خود باردهی بسیار خوبی را نشان بدهد. اگر در مناطقی سرد و نیمه سرد و معتدل زندگی می کنید می توانید این رقم نهال را برای کاشت انتخاب نمایید.
  • می گوییم به سرما نیاز دارد اما اگر میزان سرما بیش از حد شود می تواند حساسیتی برای درخت ایجاد کند . این اصلا برای آن خوب نیست و موجب کاهش کیفیت و بازدهی درختان می گردد. چرا که محصولات یخ می زنند. همینطور باید به گرمای آن بسیار توجه کنیم که اگر میزان گرما بالا برود باعث می شود میوه های درخت موجب سوختگی شود.
  • این رقم نهال گردو به آبیاری زیادی برای رشد نیاز دارد که بایستی به آن اهمیت زیادی داده شود. سعی کنید هر هفته به میزان لازم آبیاری برای نهال گردو خود در نظر بگیرید.میزان 200 لیتر آب برای نهال گردو اسرائیلی آب نیاز است تا به رشد و بازدهی مناسبی برسد.

شرایط اب و هوایی مناسب برای رشد نهال گردو اسرائیلی

تا 11- درجه سانتی گراد می تواند سرما را تحمل کند اما بیشتر شدن موجب یخ زدگی محصولات می شود.تا دمایی اندازه 38 درجه سانتی گراد را متحمل شده اما بیشتر شدن آن موجب سوختگی محصولات می شود و در نهایت شاهد چروکیدگی مغز گردو خواهید شد.

به میزان رطوبت منطقه خود بسیار اهمیت بدهید زیاد شدن رطوبت از بین رفتگی گردوها را به همراه خواهد داشت.

در کل شرایط آب و هوایی به میزانی سرما نیاز دارد تا از خواب زمستانه بیدار شود. بسیاری از باغداران از این رقم نهال استقبال می کنند دلیل آن باردهی فوق العاده ای می باشد که نهال گردو دارد. بیشترین میزان بار را روی سرشاخه ها مشاهده خواهید کرد که بصورت خوشه ای گردو می دهد.

این ارقام بسیار قدرت رشد خوبی دارند و تا پانزده متر نیز می توانند رشد کنند. از همان سال های اولیه شاهد باردهی خواهید بود. این رقم را بسیاری از مشتریان برای کاشت در باغات خود انتخاب می کنند چرا بازدهی آن بسیار خوشایند است.

گردوهایی با رنگ روشن می دهد که درشت هستند و طعم بی نظیری از این گردو را می چشید.  این رقم پوست کاغذی بوده و با حرکت دست مغز از پوست جدا می گردد.

برای باردهی و بازدهی بسیار بهتر بایستی به یکسری عوامل توجه کنید.سعی کنید آبیاری را برای رنگ روشن تر گردو و کوددهی را به عنوان تغذیه ای مناسب در نظر بگیرید.کود می تواند مقاومت درخت را بالا ببرد و قدرت رشد را بیشتر کند.

خاک و درختان به یکسری عناصر مثل ازت-پتاسیم برای رشد نیاز دارد که با کود می توانید اینها را تامین کنید و در باردهی درختان تاثیر خوبی بگذارید.یکی دیگر از عواملی که در بازدهی بهتر در درختان گردو موثر می باشد باید به فاصله کاشت توجه کنید و میزان ارتفاع از سطح دریا که خیلی اهمیت دارد.

نهالستان آوا نهال

نهالستان آوا نهال یکی از معتبرترین مراکز تولید و پرورش نهال در ایران است. این مجموعه با داشتن تجربه و دانش فنی مورد نیاز، به تولید نهال‌های مرغوب و با کیفیت از جمله درختان میوه، نهال‌های زینتی، نهال‌های گل و گیاهان دارویی می‌پردازد.

  • تلفن تماس با کارشناسان فروش : 09143417078
  • تلفن تماس با کارشناسان فروش : 09146517078
امتیاز شماpost

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *