مقالات, مقالات نهال گردو

روش شناخت نهال گردوی مرغوب

روش های شناخت نهال گردوی مرغوب شناسنامه دار

روش های شناخت نهال گردوی مرغوب شناسنامه دار

در این مقاله از آوا نهال به روش های شناخت نهال گردوی مرغوب شناسنامه دار خواهیم پرداخت. قدم اول برای دستیابی به یک باغ پرمحصول انتخاب و شناسایی نهال گردوی مرغوب شناسنامه دار است. میدانید هرچه باغ پرمحصول تر بوده و کیفیت محصولات بالاتر باشد. بازار پسندی محصول و همچنین درآمدزایی شما از باغ افزایش خواهد یافت. بنابراین شما باید بهترین نهال گردوی شناسنامه دار را تهیه نموده و در باغ بکارید. در این مطلب قصد داریم تا روش‌های شناخت نهال گردوی مرغوب شناسنامه دار را با یکدیگر بررسی کنیم. پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

نهال گردو مرغوب شناسنامه دار چیست؟

  1. نهال گردوی مرغوب شناسنامه دار باید دارای شناسنامه رسمی و گواهی سلامت بهداشت باشد. که به صورت لیبل در قسمت پیوند نهال قرار داده شده است. نهالستان آوا به همراه نهال‌های گردو کارت گارانتی معتبر ۲ ساله؛ گواهی عاری از آفات؛ کارت قرنطینه نیز ارائه میدهد. تا ریسک‌های ناشی از خرید نهال گردو را به حداقل برساند.
  2. نهال‌گردوی‌مرغوب‌شناسنامه‌دار باید حداقل ۴۰ سانتیمتر طول داشته باشد. نهال‌های بیش از حد بلند و یا کوتاه برای کاشت در باغ مناسب نیستند.
  3. نهال‌گردوی‌مرغوب‌شناسنامه‌دار باید ۲ ساله باشد. در نهال‌هایی با سنین بالاتر احتمال گیرایی نهال پس از کاشت کاهش میابد.
  4. نهال گردو مرغوب شناسنامه دار باید دارای پایه و پیوند سالم و عمودی باشد. در قسمت پیوند نهال هیچگونه تغییر رنگ و یا زخم خوردگی و برآمدگی نامتعارف دیده‌نشود.
  5. نهال‌گردوی‌مرغوب‌شناسنامه‌دار نباید هیچگونه آفت زدگی؛ بیماری؛ رنگ پریدگی داشته باشد. نهال‌های گردوی بیمار را هرگز در باغ نکارید. چرا که بیماری در باغ سرایت میکند.
  6. نهال گردوی مرغوب شناسنامه دار باید با رقم انتخاب شده هم خوانی داشته باشد. متاسفانه برخی از نهالستان‌های غیر معتبر؛ اقدام به فروش نهال گردو بدون مطابقت با رقم انتخابی نموده اند. و نهال‌ها به سرعت پس از کاشت سوخته و از بین رفته اند.
  7. نهال گردوی مرغوب شناسنامه دار باید دارای ریشه‌های قوی باشد. تا بتواند پس از کاشت به خوبی از منابع خاک بهره مند شود. ریشه‌های مشکی نشان از بیماری در درخت است.
  8. نهال‌گردوی‌مرغوب‌شناسنامه‌دار تنها در مراکز معتبر فروش نهال گردو که دارای مجوز از موسسه ثبت گواهی نهال و بذر هستند؛ به فروش میرسد.
  9. نهال‌گردوی‌مرغوب شناسنامه دار باید دارای تنه سبز رنگ باشد. نهال‌هایی به رنگ سبز تیره و یا خیلی روشن برای کاشت در باغ مناسب نیست.
  10. نهال‌گردوی‌مرغوب شناسنامه دار دارای شاخه و برگ سالم و مناسب است. شاخه و برگ زیاد در نهال انرژی تولید‌شده توسط درخت را میگیرد. و محصول دهی آن را کاهش میدهد.
نهالستان آوا نهال

نهالستان آوا نهال یکی از معتبرترین مراکز تولید و پرورش نهال در ایران است. این مجموعه با داشتن تجربه و دانش فنی مورد نیاز، به تولید نهال‌های مرغوب و با کیفیت از جمله درختان میوه، نهال‌های زینتی، نهال‌های گل و گیاهان دارویی می‌پردازد.

  • تلفن تماس با کارشناسان فروش : 09143417078
  • تلفن تماس با کارشناسان فروش : 09146517078

 

امتیاز شماpost

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *