مقالات, مقالات نهال گردو

فاکتورهای اصلی در انتخاب نهال گردو

فاکتورهای اصلی در انتخاب نهال گردو

فاکتورهای اصلی در انتخاب نهال گردو

اگر قصد خرید بهترین نهال گردو برای منطقه خود رادارید در این مقاله به فاکتورهای اصلی در انتخاب نهال گردو اشاره خواهیم کرد. یادتان باشد پیش از خرید نهال گردوی شناسنامه دار؛ باید به شرایط آب و هوایی و اقلیمی در منطقه باغتان توجه کنید.

نکات مهم خرید نهال گردو

گردو به عنوان یک محصول تجاری پر سود شناخته می‌شود که کاشت و پرورش آن به صورت اصولی می‌تواند صرفه اقتصادی بالایی برای باغدار در پی داشته باشد. باغداران بسیاری در مناطق مختلف کشور بنا به شرایط اقلیمی منطقه خود، کاشت و پرورش نهال این مغز ارزشمند را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

برای اینکه بتوان محصولی مرغوب تولید کرد و بازدهی آن را به حداکثر رساند، نیاز است که در مورد انواع نهال‌های گردو اطلاعاتی به دست آورد و سپس مطابق با این نکات، نوع نهال مناسب منطقه خود را تهیه نمود. شما با اطلاع از این ویژگی‌ها می‌توانید یک نهال متناسب با اقلیم خود تهیه کنید و سپس با پرورش اصولی آن، میزان بازدهی آن را پس از بلوغ به حداکثر برسانید.

ارتفاع از سطح دریا

 توجه به ارتفاع از سطح دریای منطقه و ارتفاع از سطح دریای متناسب نهال گردو یکی از مهم ترین عوامل در سازگاری و عدم سازگاری درخت به حساب میاید.

شرایط آب وهوایی و اقلیمی

 شما باید با توجه به شرایط آب وهوایی و اقلیمی در منطقه باغتان نهال گردوی متناسب را خریداری نمایید. یعنی اگر در منطقه سردسیر قرار دارید؛ باید ارقام گردوی سردسیری که مقاومت سرمایی بالاتری دارند را تهیه کنید.

  • بارندگی: میزان بارندگی و زمان بارندگی در کیفیت محصولات و نحوه آبیاری موثر است. در مناطقی با بارندگی بیشتر میتوانید نهال گردو را به صورت دیمی بکارید.

فاکتورهای اصلی انتخاب نهال گردو

  • حداکثر و حداقل دمای منطقه: توجه به این مورد از سوختن نهال‌های گردو در برابر سرما و گرمای شدیدی پیشگیری میکند.
  • احتمال سرمازدگی و گرمازدگی در باغ: در برخی از مناطق سابقه گرمازدگی و یا سرمازدگی ناگهانی وجود داشته است. در این مناطق باید اقدامات پیشگیرانه انجام شود. برای مثال در مناطق با احتمال سرمازدگی باید از ارقام گردو دیرگل استفاده کنید.
  • دسترسی به آب و روش آبیاری: کیفیت آب آبیاری پیش از احداث باغ، باید مورد ارزیابی قرار گیرد. برای اطلاع از نحوه انجام آزمایش آب و خاک سایر مقالات ما را در سایت آوا نهال مطالعه فرمایید. همچنین روش آبیاری به افزایش راندمان باغ کمک میکند. برای مثال در باغ‌هایی با آبیاری قطره ای مصرف آب تا بیش از ۵۰ درصد کاهش میابد. همچنین این روش آسیب‌های روش آبیاری غرقابی را به همراه نخواهد داشت.
  • وضعیت خاک: یک فصل پیش از احداث باغ گردو باید زمین باغ را آماده سازی نمایید. برای این کار ابتدا خاک باغ را مورد ارزیابی قرار داده و با توجه به آن اقدامات اصلاحی را در باغ انجام دهید.
  • محصول دهی درخت: هرچه محصول دهی درختان بیشتر باشد؛ سودآوری شما افزایش خواهد یافت.
  • عمر اقتصادی درخت: درختان در طول عمر اقتصادی خود بیشترین باردهی را به همراه خواهند داشت. عمر اقتصادی درختان از سن بلوغ آغاز شده و تا دوره کهنسالی ادامه میابد.
  • کیفیت محصولات و بازار پسندی: گردوهای پوست کاغذی و درشت بیشترین طرفدار را دارند. بنابراین سوددهی آنها برای باغداران بیشتر است.
نهالستان آوا نهال

نهالستان آوا نهال یکی از معتبرترین مراکز تولید و پرورش نهال در ایران است. این مجموعه با داشتن تجربه و دانش فنی مورد نیاز، به تولید نهال‌های مرغوب و با کیفیت از جمله درختان میوه، نهال‌های زینتی، نهال‌های گل و گیاهان دارویی می‌پردازد.

  • تلفن تماس با کارشناسان فروش : 09143417078
  • تلفن تماس با کارشناسان فروش : 09146517078
امتیاز شماpost

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *