مقالات, مقالات نهال گردو

شهرهای معروف تولید گردو

شهر های معروف تولید گردو (Famous walnut production cities)

معرفی شهرهای معروف تولید گردو (Famous walnut production cities)

اگر به دنبال خرید نهال گردو هستید، در این مقاله به معرفی شهرهای معروف تولید گردو (Famous walnut production cities) می پردازیم. در ایران حضور گردو سابقه بسیار زیادی دارد که وجود طولانی مدت درخت گردو در بین ایرانیان بسیار اهمیت دارد. در باغ های سنتی و قدیمی ایران، درختان گردویی وجود دارند که دارای عمر بالای 300 سال هستند و این قضیه نشان دهنده قدمت این درخت در ایران بوده است.

شهرهای معروف تولید گردو کدام ها هستند؟

بیشتر در نقاط سردسیری و خشک گردو به ثمر می نشیند ولی گرما و سرمای زیاد سبب آسیب جدی و مهمی به درخت می‌ شود. شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که بهترین گردو ایران در کدام شهر است؟ ما می توانیم قطب های مهم گردو در ایران را استان ‌های فارس، کردستان و همدان اشاره نماییم. تویسرکان و نهاوند از تولید کنندگان مهم گردو به حساب می آیند. در روستای کدوده فیروزکوه، کهن‌ سال‌ ترین درخت گردو قرار داشته که عمر این درخت را 1400 سال تخمین زده اند.

بهترین نوع گردو در ایران در کدام شهرهای ایران تولید می شود؟

بهترین نوع گردو در ایران در شهرستان های کلیبر، اسکو، آذرشهر و عجب شیر بوده است و علاوه بر استان ‌هایی که گفته شد در استان آذربایجان به عنوان قطب تولید این محصول به حساب می آید و هر چند که در زمینه تولید گردو دیگر شهرستان‌ های آذربایجان شرقی هم فعالیت می کنند. سطح زیر کشت گردوی آذربایجان شرقی، معمولا 11 هزار هکتار بوده و قرار است که تولید این محصول را با توسعه آموزش ‌های تخصصی و ترویجی و اجرای طرح‌ های اصلاح بیشتر هم بکند.

شهرستان بافت که در استان کرمان قرار دارد هم یکی دیگر از قطب های تولید گردو است. در مناطق کیسکان، گوُغِر و خَبر بیشتر گردو کاری ‌های بافت انجام می شود. در مناطق گرم ‌تر و از اواسط شهریور ماه برداشت گردو آغاز می شود و در مناطق سردسیر تا اواسط مهر ماه ادامه داشته است. وجود درخت های بسیار زیاد گردو علاوه بر تولید گردو می تواند از سوی دیگر، به صنعت هنر های دستی و مبلمان هم کمک ‌کند، به همین دلیل از چوب درختان گردو در این صنایع استفاده می شود و مناطق و قسمت هایی که باغات دارای گردوی بسیار زیادی هستند (مثل تویسرکان) رشد بالایی را در زمینه تولید محصولات چوبی نیز تجربه می کنند.

برای مطالعه بیشتر در مورد گردو کلیک کنید: ویکی پدیا

نهالستان آوا نهال

نهالستان آوا نهال یکی از معتبرترین مراکز تولید و پرورش نهال در ایران است. این مجموعه با داشتن تجربه و دانش فنی مورد نیاز، به تولید نهال‌های مرغوب و با کیفیت از جمله درختان میوه، نهال‌های زینتی، نهال‌های گل و گیاهان دارویی می‌پردازد.

یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد نهالستان آوا نهال، دقت و دقت بالای تیم فنی آن است. تیم فنی این مرکز از متخصصینی تشکیل شده است. این تیم با استفاده از تجهیزات پیشرفته و روش‌های علمی مدرن، همیشه سعی می‌کنند تا نهال‌های با کیفیت بالا و با دوامی را تولید کنند. از جمله این روش‌ها می‌توان به استفاده از خاک و کودهای مناسب، آبیاری منظم و موقعیت‌های مناسب برای کاشت نهال‌ها اشاره کرد.

  • تلفن تماس با کارشناسان فروش : 09143417078
  • تلفن تماس با کارشناسان فروش : 09146517078
امتیاز شماpost

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *