مقالات نهال پسته

آفت شته درخت پسته

آفت شته درخت پسته (Pistachio tree aphid pest)

آفت شته درخت پسته (Pistachio tree aphid pest)

اگر درختان پسته شما دچار آفت شته شوند بایستی با آفت شته درخت پسته (Pistachio tree aphid pest) و روش مقابله با آن را بدانید. شته نیز از جمله آفت های درخت پسته است. این حشره به طور مستقیم از درخت پسته شما تغذیه خواهد کرد. این موضوع باعث می‌شود تا در درازمدت درخت شما تضعیف شود و نتواند پسته زیادی برای شما تولید کند و درخت شما را رو به نابودی بکشاند و به شما ضرر بزند. کنه با تغذیه از درخت باعث می‌شود تا در زیر برگ درخت چین‌خوردگی‌هایی ایجاد شود. برای تشخیص سلامت درخت تنها کافی است که به برگ آن دقت نمایید. درصورتی‌که درخت درگیر شته شده باشد برگ درختان شروع به تغییر رنگ خواهند کرد که کاملاً با چشم قابل رویت هستند.

علائم وجود آفت شته درخت پسته

آفت شته درخت‌پسته یکی از آفات رایج در باغات پسته است که با نام علمی “Tetranychus urticae” شناخته می‌شود. این شته به خانواده‌ی Tetranychidae تعلق دارد و به عنوان یک کنه کوچک قرمزرنگ شناخته می‌شود. آفت شته درخت پسته می‌تواند باعث خسارت‌های جدی در برگ‌ها و سایر بخش‌های گیاه پسته شود.

علائم وجود آفت شته درخت‌پسته ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • نقاط زرد روی برگ‌ها: شته‌ها با مکیدن از سطح برگ‌ها، باعث ایجاد نقاط زرد یا بنفش روی برگ‌ها می‌شوند. این نقاط معمولاً در سطح بالای برگ‌ها قرار می‌گیرند.
  •  لکه‌ها و خطوط سفید روی برگ‌ها: حمله شدید شته می‌تواند باعث ایجاد لکه‌ها و خطوط سفید روی برگ‌ها شود. این لکه‌ها و خطوط معمولاً در سطح پایین برگ‌ها قرار می‌گیرند.
  • علائم عنکبوت کشی: شته‌ها می‌توانند عنکبوتکشی را روی سطح برگ‌ها ایجاد کنند. عنکبوتکشی‌ها به صورت تارهای ریز و مشکی روی برگ‌ها ظاهر می‌شوند و نشانه‌ای از حمله آفت شته می‌باشند.

روش‌های مقابله با آفت شته درخت پسته

روش‌های مقابله با آفت شته درخت پسته شامل:

  1.  استفاده از کنه‌های شکارگر: مانند کنه‌های شکارگر آمبولیسیوس (Amblyseius) که می‌توانند به عنوان آفت‌کش زیستی برای کنترل آفت شته استفاده شوند.
  2.  استفاده از آفت‌کش‌های شیمیایی: استفاده از آفت‌کش‌های شیمیایی می‌تواند در کنترل آفت شته مؤثر باشد. آفت‌کش‌هایی که برای کنترل شته درخت پسته مورد استفاده قرار می‌گیرند، شامل آفت‌کش‌های پایه اسیدی مانند سولفور ایمید، آفت‌کش‌های نیمه سیستمیک مانند اکسی میتیل اکسیم و آفت‌کش‌های سیستمیک مانند ایمیداکلوپرید است. همچنین، در استفاده از آفت‌کش‌ها باید دستورالعمل‌های تولیدکننده را رعایت کنید و با رعایت اصول بهداشتی و محیطی از آن‌ها استفاده کنید.
  3. پاشش آب: استفاده از پاشش آب به منظور شستشوی شته‌ها می‌تواند مؤثر باشد. با پاشش آب با فشار مناسب بر روی برگ‌ها، شته‌ها را شستشو داده و از درختان پاکسازی کنید.
  4. استفاده از محصولات طبیعی: می‌توان از محصولات طبیعی مانند روغن نیمه‌دانه یا عصاره پیاز به عنوان روش‌های غیرشیمیایی برای کنترل شته استفاده کرد. این محصولات می‌توانند به عنوان روش‌های آفت کنترل شیمیایی کمک کنند.
  5. پایش و کنترل زمانی: با پایش دقیق باغچه پسته و تشخیص زمان وقوع آفت شته، می‌توان به طور هدفمند‌تری از روش‌های کنترل استفاده کرد. این شامل استفاده از کاغذچه‌های چسبان پوشش داده شده با چسب طبیعی برای جمع‌آوری شته‌ها و پایش تعداد آن‌ها می‌شود.

توجه: همواره در استفاده از روش‌های کنت

برای خرید ارقام نهال پسته کلیک کنید

نهالستان آوا نهال

نهالستان آوا نهال یکی از معتبرترین مراکز تولید و پرورش نهال در ایران است. این مجموعه با داشتن تجربه و دانش فنی مورد نیاز، به تولید نهال‌های مرغوب و با کیفیت از جمله درختان میوه، نهال‌های زینتی، نهال‌های گل و گیاهان دارویی می‌پردازد.

  • تلفن تماس با کارشناسان فروش : 09143417078
  • تلفن تماس با کارشناسان فروش : 09146517078
امتیاز شماpost

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *