مقالات نهال پسته, نهال پسته

راهنمای خرید نهال پسته

راهنمای خرید نهال پسته

در این مقاله از وب سایت نهالستان آوا نهال می خواهیم در مورد راهنمای خرید نهال پسته به طور جامع توضیحاتی ارائه دهیم. پسته از محصولات با ارزش و محبوب در بازار داخلی و خارجی است که کاشت آن می تواند هر باغداری را به یک درآمد عالی و بلند مدت برساند.درختان پسته از محبوب ترین درختان در دنیا هستند زیرا محصولات انبوهی را به بار می آورند که بسیار پرسود و تجاری است. اما اولین فاکتور مهم در احداث باغ پسته خرید بهترین نهال پسته است.شما به عنوان یک باغدار برای رسیدن به درآمد کلان و بالا باید بتوانید محصولات درشت و با کیفیت را برداشت کنید که برای دست یابی به این بازدهی بالا باید در انتخاب نهال پسته دقت داشته باشید.

بهترین نهال پسته برای منطقه جغرافیایی هر منطقه چگونه است ؟

ارقام نهال پسته ایرانی و خارجی با تنوع بالا در بازار وجود دارد که هر کدام باردهی منحصر بفردی نسبت به دیگری داراست.اینکه بتوانید بهترین نهال پسته را انتخاب و خریداری نمایید بستگی به شرایط اقلیمی منطقه و ارتفاع از سطح دریا دارد.

یعنی شما باید قبل از کاشت به طور کامل اقلیم منطقه خود را بسنجید و با توجه به میزان رطوبت, دما, بارش باران و … بهترین نهال پسته را انتخاب نمایید.

بهترین نهال پسته کدام است ؟

به معرفی چند مورد از بهترین نهال پسته می پردازیم :

1- راهنمای خرید نهال پسته; نهال پسته اکبری

پسته اکبری اولین نهال پسته مرغوب و زودبازده در ایران است.این نهال محصولات درشت و بسیار باکیفیتی را تولید می کند که دارای باردهی تجاری و زودبارده است.

این نهال بومی ایران و از رفسنجان می باشد.باردهی تجاری از 5 تا 12 تن با توجه به شرایط اقلیمی منطقه تان دارد.

پسته اکبری جزو درجه یک ترین پسته های ایرانی است که بهترین گزینه برای صادرات و بازار داخلی و خارجی می باشد.این نهال بقدری پربارده است که هر باغداری را به رویای شیرین درختان با باردهی خوشه ای و انبوه می رساند.

پسته اکبری محصولات درشتی را تولید می کند که بهترین گزینه برای صادرات می باشد.

2- بهترین نهال پسته; نهال پسته احمد آقایی

پسته احمد آقایی در شرایط ایده آل باردهی بی نظیر و انبوهی دارد که عمر اقصادی آن به بیش از 80 سال می رسد.

باردهی تجاری پسته آقایی از سن 1 سالگی آغاز‌شده و در سن 6 سالگی به اوج خود می رسد که رفته رفته این میزان بازدهی افزایش می یابد.

وزن مغز پسته آقایی حدود 2 گرم است.از نهال های مقاوم به بیماری و اقلیم نسبتا سرد می باشد.

با توجه به اینکه از ارقامی ایرانی است بسیار خوش طعم است.

3- بهترین نهال پسته; نهال پسته کله قوچی

پسته کله قوچی از استان کرمان تولید و به دیگر شهرهای ایران رسید.این رقم نهال جزو ارقام بومی با طعم بسیار خوشمزه است.

دارای ویژگی زودگل می باشد که موجب شده‌است تا فقط در مناطق گرمسیر کاشته‌شود. زیرا به سرمای بهاره حساس بوده و گل های آن از بین می روند. عمر اقتصادی بلند مدت تا 100 سال دارد.

کیفیت و باردهی این نهال بی نظیر است.محصولات کله قوچی بهترین انتخاب برای بازار داخلی و صادرات می باشد.

اگر می خواهید سرمایه گذاری خود را روی باغ پسته بگذارید رقم کله قوچی بهترین انتخاب از لحاظ باردهی و بهره وری است.

4- راهنمای خرید نهال پسته; نهال پسته خنجری

پسته خنجری از بهترین نهال پسته های پیوندی است که از شهر دامغان تولید شد و در مرکز نهالستان آوا نهال مورد اصلاح قرار گرفت که امروزه با باردهی بیش از 10 تن مورد کاشت در باغات قرار می گیرد.

بهترین اقلیم کاشت پسته خنجری مناطق گرمسیر است.ارتفاع کوتاهی داشته که به 3 متر می رسد.پوست نازک و اندازه درشتی دارد این نهال زودبارده بوده و از سن یک سالگی باردهی را شروع می کند اما در سن 5 سالگی به اوج باردهی خود می رسد.

5- راهنمای خرید نهال پسته; نهال پسته خوشه ای

درخت پسته خوشه ای باردهی بسیار انبوه و بی نظیری دارد به طوری که شاخه را خم می کند.این نهال مناسب ترین رقم برای مناطق گرمسیر و نیمه گرمسیر است و می تواند تا حد زیادی و تا دمای 3- درجه سرما را به خوبی تحمل کند بدون اینکه آسیبی به درخت وارد شود.

با اصلاحیات صورت‌گرفته روی درخت پسته‌خوشه‌ای بازدهی تجاری تا 12 تن بار را می توان از باغ گردو خود مشاهده کرد.

از ویژگی های مثبت پسته خوشه ای می توان به باردهی بالا, زودبارده بودن, پسته های درشت با مغز پر و خندان اشاره داشت.

کلام آخر

نهال پسته زودبازده به ارقامی گفته‌می ‌شود که سریعا بعد از یک تا سه سال به باردهی می رسند. اما نهال دیربازده به دلیل آنکه بین 5 تا 8 سال طول می کشد که باردهی داشته باشند به آنها نهال دیربارده می گویند.

اکثر باغداران به دنبال نهال زوبازده هستند تا سریعا بعد از یک سال کاشت محصول برداشت کنند که در این مطلب به معرفی نهال پسته زودبازده پرداختیم. در نظر داشته باشید نهال هایی که دیرتر به باردهی می رسند مقاومت بالاتری به بیماری و شرایط اقلیمی گوناگون دارند.

البته ارقامی که در بالاتر به آنها اشاره‌کردیم با اصلاحیات صورت‌گرفته بسیار مقاوم و پربار و مرغوب می باشند. ارقام پسته دیربازده می توان به نهال زرندی, شاه پسند و اسرائیلی اشاره داشت.

نهالستان آوا نهال

نهالستان آوا نهال یکی از معتبرترین مراکز تولید و پرورش نهال در ایران است. این مجموعه با داشتن تجربه و دانش فنی مورد نیاز، به تولید نهال‌های مرغوب و با کیفیت از جمله درختان میوه، نهال‌های زینتی، نهال‌های گل و گیاهان دارویی می‌پردازد.

  • تلفن تماس با کارشناسان فروش : 09143417078
  • تلفن تماس با کارشناسان فروش : 09146517078
امتیاز شماpost

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *