مقالات

مشخصات نهال سالم

13 ویژگی از مشخصات نهال سالم (Characteristics of healthy seedlings)

13 ویژگی از مشخصات نهال سالم (Characteristics of healthy seedlings)

در این مقاله از وب سایت نهالستان آوا نهال می خواهیم در مورد مشخصات نهال سالم توضیحاتی ارائه دهیم. خرید یک نهال سالم، شروع یک سرمایه گذاری پرسود و منحصر به فرد است .در زمان خرید باید بتوانید نهال سالم را از نهال ناسالم تشخیص دهید.ما در اینجا نکاتی  را نوشتیم که برای انتخاب و خرید یک نهال خوب راهگشاست.

مشخصات نهال سالم

  1. یک نهال خوب و سالم بدون انشعاب است و پایه و پیوندک مشخصی دارد.
  2. پایه و پیوندک نهال از نظر تجانس و تطابق کاملا با هم سازگار هستند.
  3. محل پیوند، باید 15 سانتی متر از سطح زمین فاصله داشته باشد.
  4. یکی دیگر از ویژگی‌ های نهال خوب این است که زخم محل پیوند، باید کاملا التیام یافته باشد و پوست، پایه و پیوندک این محل را کامل بپوشاند.
  5. نهال خوب، نهالی است که با آب و هوای منطقه سازگار بوده و مقاومت خوبی نسبت به آفات و بیماری‌هایی که در آن منطقه شایع است، داشته باشد.
  6. یکی دیگر از ویژگی‌ های نهال خوب، سالم بودن جوانه‌های نهال است. جوانه‌های سالم و قوی بعد از کاشت و سربزداری شروع به فعالیت می‌کنند و شاخه‌های لازم را تولید می‌کنند.
  7. یک نهال خوب رشد طولی و قطری کافی دارد. حد استاندارد آن طبق تجربه، ارتفاع 80 سانتی متری و قطر 1 تا 1.5 سانتی متری است.
  8. نهال خوب سنی بین 1 تا 2 سال دارد. نهال‌های کم سن که زیر یک سال سن دارند و یا نهال‌های بیش از دو سال سن برای کاشت توصیه نمی‌شوند. در انتخاب نهال به سن آن دقت داشته باشید. اگر سن نهال مناسب باشد، با شرایط جدید سریع‌تر سازگار می‌شود.
  9. ساقه نهال باید عمودی باشد. زمانی که محل پیوند را مورد بررسی قرار می‌دهید، ساقه نباید با پایه زاویه یا گره‌ای پیدا کرده باشد.
  10. یک نهال سالم یک تنه است و چند شاخه نیست.
  11. ریشه های نهال باید عاری از هرگونه پیچیدگی و گره خوردگی باشند. همچنین سرمازدگی، سوختگی، پوسیدگی و داشتن بیماری در ریشه‌ها حاکی از ناسالم بودن نهال است.
  12. نهال از لحاظ ظاهری باید فاقد بیماری، آفت و علف‌های هرز باشد.
  13. نهال سالم زیر نظر سازمان جهاد کشاورزی بوده و دارای شناسنامه و گواهی سلامت و قرنطینه است.
نهالستان آوا نهال

نهالستان آوا نهال یکی از معتبرترین مراکز تولید و پرورش نهال در ایران است. این مجموعه با داشتن تجربه و دانش فنی مورد نیاز، به تولید نهال‌های مرغوب و با کیفیت از جمله درختان میوه، نهال‌های زینتی، نهال‌های گل و گیاهان دارویی می‌پردازد.

برای خرید ارقام نهال گردو میتوانید کلیک کنید

  • تلفن تماس با کارشناسان فروش : 09143417078
  • تلفن تماس با کارشناسان فروش : 09146517078
امتیاز شماpost

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *