مقالات نهال گردو

چالکود درخت گردو

چالکود درخت گردو

‌چالکود درخت گردو مزایای بسیاری داشته و در صورتی که به درستی انجام شود، می‌تواند در کیفیت محصول، افزایش باردهی، سلامت درخت و همچنین ایمنی در برابر آفات و بیماری‌ها موثر باشد. همان طور که می دانید درختان برای باردهی و رشد مطلوب به مواد مغذی نیاز دارند. مواد مغذی و مورد نیاز درختان گردو باید هر ساله در اختیار ریشه قرار بگیرد تا ریشه درخت با جذب این مواد مغذی، باعث افزایش باردهی و کیفیت محصول گردد. یک راه ساده و البته به صرفه برای افزایش باردهی و رشد درختان گردو، چالکود می‌باشد.

چالکود درخت گردو

کوددهی به روش چالکود، یکی از روش‌های موثر و مفید برای تغذیه درختان از جمله درخت گردو به شمار می‌رود. چالکود درخت گردو قادر است، مواد مغذی و مفید را جذب کرده و کمبود مواد مغذی و آلی درختان گردو را جبران کند. امروزه پرورش درختان گردو به خاطر محصول با ارزش آن، اهمیت بسیاری پیدا کرده است. از این رو؛ درست انجام دادن چالکود درخت گردو می‌تواند بر کیفیت محصول و همچنین افزایش باردهی آن تاثیر مثبتی داشته‌باشد. برای آشنایی با انجام صحیح چالکود درختان گردو، می‌توانید با مشاوران و کارشناسان مجرب، مشورت کرده و این روش را به درستی انجام دهید.

زمان چالکود درخت گردو

 یکی از عواملی که در کوددهی درختان گردو موثر است، انتخاب زمان مناسب برای چالکود می‌باشد. از این رو؛ برای انجام چالکود درخت گردو، لازم است با کارشناسان آوا نهال مشورت کرده و این عمل را در بهترین زمان از فصل استراحت درختان انجام دهید. به حالت کلی؛ ماه بهمن مناسب‌ترین زمان برای چالکود زمستانه درختان گردو بشرط رفع یخبندان در خاک به شمار می‌رود. در فصل زمستان که بارندگی زیاد است، جذب عناصر میکرو و ماکرو به مقدار قابل توجهی افزایش پیدا می‌کند. در فصل رشد، ریشه درخت این عناصر میکرو و ماکرو را جذب کرده و انرژی مورد نیاز برای رشد و باردهی خود را از این عناصر تهیه می‌کند.

بررسی چالکود درخت گردو

بسیاری از کشاورزان با وجود صرف هزینه بسیار برای خرید خاک و کود و استفاده از آن برای درختان میوه خود از جمله گردو، در فصل باردهی شاهد درختانی ضعیف و محصولات بی‌کیفیتی هستند. اگر باغداران و کشاورزان روش اصولی چالکود درختان میوه را یاد بگیرند، در انتهای فصل باردهی، محصولات بسیاری خواهند داشت. مجموعه آوا نهال، با فراهم کردن امکان مشاوره رایگان، باعث شده‌است تا افراد با روش اصولی چالکود درختان میوه و همچنین مقادیر مناسب کود آشنا شده و درختان خود را تقویت کنند. مشاوران و کارشناسان آوا نهال معتقدند، انجام چالکود درخت گردو نه تنها باعث تغذیه کامل درخت خواهد شد، بلکه از ریشه نیز در برابر سرمای سخت زمستان محافظت ‌می‌کند. شما می‌توانید با کارشناسان حاذق و باتجربه آوا نهال مشورت کرده و چالکود درخت گردو را به روش اصولی انجام دهید.

محل حفر چاله برای اجرای چالکود درخت گردو

محل حفر چاله، تعداد چاله‌ها، ابعاد و عمق چاله در انجام کوددهی موثرند. هر کدام از این موارد باید توسط کارشناس تشخیص داده‌شوند. برای این کار کافیست با شماره‌های موجود در سایت آوا نهال تماس‌گرفته و با ذکر مشخصات، ویژگی‌ها و همچنین نوع درختان خود، از محل صحیح حفر چاه، تعداد چاله‌های مورد نیاز و همچنین عمق چاله‌ها مطلع شوید.

در حالت کلی و استاندارد، معمولا در یک باغ گردو با تراکم متوسط، ۲ تا ۴ چاله در انتهای سایه‌انداز درختان گردو با عمق ۳۰ تا ۴۰ سانتی‌متر کفایت می‌کند. به خاطر داشته باشید که کم بودن تعداد چاله‌ها و یا زیاد بودن تعداد آن‌ها در کیفیت و عملکرد چالکود موثرند. بعد از حفر چاله‌ها، لازم است که هر چاله در زمان معینی از سال، با استفاده از کودهای مناسب پر شود. زمان مناسب چالکود درخت گردو، نوع کود و مقدار آن نیز در کوودهی درختان موثرند. البته لازم به ذکر است در چاله کود درختان گردو میتوانیم از کود مرغی پوسیده و سپراتور‌شده بمقدار کم استفاده نمائیم.

کود مناسب برای چالکود درخت گردو

برای استفاده از مناسب‌ترین کودها برای چالکود درخت گردو، باید با یک مشاور و یا متخصص در این زمینه مشورت کرده و از مقدار مناسب و همچنین نوع کود مورد نیاز درخت خود اطلاع حاصل نمایید. طبق نظر مشاوران و متخصصان، مناسب‌ترین کودها برای چالکود درختان گردو، کود اسید هیومیک، کود سه بیست، کود سولفورپلاس، کود آهن و همچنین کود فولیک اسید هستند که باید با نسبت‌های مناسبی با هم ترکیب‌شده و در اختیار گیاه قرار گیرند. به جز زمان کوددهی، نوع کود و مقدار آن، کیفیت و مرغوبیت کود نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. از این رو؛ کودهای مورد استفاده در چالکود درختان گردو را باید از مراکز معتبر خریداری نمایید.

نهالستان آوا نهال

نهالستان آوا نهال یکی از معتبرترین مراکز تولید و پرورش نهال در ایران است. این مجموعه با داشتن تجربه و دانش فنی مورد نیاز، به تولید نهال‌های مرغوب و با کیفیت از جمله درختان میوه، نهال‌های زینتی، نهال‌های گل و گیاهان دارویی می‌پردازد.

  • تلفن تماس با کارشناسان فروش : 09143417078
  • تلفن تماس با کارشناسان فروش : 09146517078
امتیاز شماpost

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *